Powrót do katalogu gier

MAGIA RUCHU

Gry pakietu MAGIA RUCHU zostały opracowane we współpracy z mgr Agnieszką Gierek-Kęsik i mgr Irminą Buczek. Pełnią funkcję rehabilitacyjną, edukacyjną i rewalidacyjną dla dzieci i młodzieży o różnych deficytach. Seria prezentowanych gier koryguje, stymuluje zaburzone percepcje, usprawnia motorycznie, wprowadza somatognozję (orientację w schemacie ciała) i orientację w przestrzeni, a także daje szansę na regulację emocji i uczy sposobów ich wyrażania.

Korzystanie z Magicznego Dywanu zachęca podopiecznego do samodzielnego działania i pokonywania kolejnych stopni trudności.

W aplikacjach zauważyć można wyraziste kolory, jednolite i jasne tła, które mają na celu nie rozpraszać uwagi, a skupiać na faktycznym działaniu. Plusem jest przejrzystość i przystępność w odbiorze dźwięku, czy możliwość jego regulacji. Wszystkie elementy aktywne są większe, spowolniono także dynamikę gier, aby podopieczny mógł mieć potrzebny czas na zdobycie sukcesu. W aplikacjach rozróżniono dwa poziomy trudności do wyboru, aby każdy bez względu na deficyty dobrał poziom do swoich indywidualnych możliwości. Bardzo ważnym punktem motywującym jest wprowadzenie dla uczestników zabawy nagrody po udanym wykonaniu zadania (brawo, oklaski, uśmiechy).

Część aplikacji została również specjalnie zaprojektowana w pionie, aby wydłużyć czas poruszania się elementów na Magicznym Dywanie, dzięki czemu wydłuża się czas koncentracji uwagi. Dzięki temu, że podopieczny ma więcej czasu na wykonanie zadania zwiększa swoją szansę na odniesienie sukcesu, na który tak naprawdę zawsze czeka nagroda.

Magiczny Dywan wspiera tworzenie warsztatów edukacyjnych jak i rewalidacyjnych. W odpowiedni sposób zaprojektowane gry wspaniale sprawdzają się, jako narzędzie edukacyjno-rewalidacyjno -rehabilitacyjne w Salach Doświadczania Świata, żłobkach, przedszkolach, świetlicach szkolnych, pozaszkolnych, terapeutycznych oraz salach zabaw, pobudzając zmysły i ucząc kreatywności, samodzielności bądź współdziałania uczestników zabawy! Pakiet wspomaga:
  • doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowych
  • usprawnianie motoryczne(płynność ruchów)
  • obniżenie bądź wzmocnienie napięcia mięśniowego
  • wzmocnienie poczucia sprawstwa, własnej wartości
  • wprowadzenie somatognozjii, orientacji w przestrzeni
  • integrację zmysłów
  • korygowanie, stymulowanie zaburzonych percepcji
  • umiejętności w zakresie regulacji emocji i sposobu ich wyrażania
  • tworzenie podopiecznym szans optymalnego, wszechstronnego rozwoju
Dysfunkcje:
  • deficyty rozwojowe (psychomotoryczne) np. opóźnienie rozwoju motoryki dużej (ciała), małej(rąk)
  • usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
  • zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych
  • współdziałanie funkcji wzrokowych, słuchowo-językowych, ruchowych
  • poprawa i doskonalenie wolniejszego tempa rozwoju niektórych funkcji psychomotorycznych w stosunku do wieku podopiecznego
Użyte metody:
  • met. Ośrodków Pracy
  • met. Felicji Affolter
  • met. zabawowa
  • met. Dobrego Startu
  • met. 8 Inteligencji Gardnera
  • met. "Grym Brain"
  • met. wychowania przedszkolnego Ł.Wygotskiego
  • met. Glenna Domana
  • met. Dziesięciu Placów
  • met. Weroniki Sherborne
  • met. Bon Depart
  • met. N.C Kepharta

Lista gier



DŹWIĘKI

dzwieki-promo

Gra dźwiękowo – wzrokowo - słuchowa polegająca na wybieraniu odpowiednich par instrumentów muzycznych.



ŻELAZKO

zelazko-promo

Gra ruchowo - koordynacyjna polegające na prasowaniu żelazkiem wybranych części garderoby.



KAŁUŻE

kaluze-promo

Gra zręcznościowo – wzrokowo – słuchowa polegająca na rozchlapywaniu wody z kałuży.



RÓB TO CO JA

gimnastyka-promo

Gra ruchowa polegająca na powtarzaniu ćwiczeń gimnastycznych wykonywanych przez postacie gry.



MUSZELKI

muszelki-promo

Gra sprawnościowa polegająca na łapaniu muszelek wynurzających się z wody.



LABIRYNT

labirynt-promo

Gra koordynacyjno – ruchowa polegająca na prowadzeniu obiektów (zwierzęta, rzeczy) przez labirynt.



KWIATY W OGRODZIE

kwiaty-promo

Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na dbaniu o kwiaty w ogrodzie.



SZABLON

szablon-promo

Gra ruchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu i dopasowywaniu elementów do ich szablonów.



MEMORY

memory-promo

Gra wzrokowa polegająca na zapamiętywaniu i odkrywaniu par takich samych obrazków.



MALOWANIE

malowanie-promo

Gra ruchowo - wzrokowa polegająca na malowaniu, zabawie kolorami kształtami.



KSZTAŁTY

ksztalty-promo

Gra ruchowo – wzrokowa polegające na dopasowywaniu kształtów do wyświetlanego wzorca.



ZWIERZĘTA

zwierzeta_promo

Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu postaci i dźwięków zwierząt.



POJAZDY

pojazdy_promo

Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rodzajów i dźwięków pojazdów.



OTOCZENIE DOMOWE

szprzety_promo

Gra słuchowo – wzrokowa polegająca na rozpoznawaniu rzeczy i dźwięków w otoczeniu domowym.



KALEJDOSKOP II

kalejdoskop-promo

Gra relaksacyjna polegająca na zabawie z kalejdoskopem.