Powrót do katalogu gier

PIRACKIE PRZYGODY

Pakiet "Piracka Bajka Stasia i Zuzi" jest połączeniem świetnej zabawy i nauki, a jednocześnie daje nauczycielom gotowy scenariusz zajęć na całą godzinę lekcyjną. Nauczyciel prowadzący zajęcia ma do wyboru poziom trudności gry, który może dostosować do uczniów swojej klasy lub grupy przedszkolnej. Podczas barwnej rysunkowej opowieści dzieci uczą się matematyki, polskiego i przyrody, a to wszystko poprzez ruch i zabawę. Cały scenariusz przeplatany jest interaktywnymi grami sprawnościowymi.

W bajce dzieci poznają postać Siwobrodego-kapitana statku oraz Stasia i Zuzię, z którymi wyruszają na poszukiwanie skarbu. Dzieci pomagają im przygotować się do wyprawy i wspólnie z piratem oraz kolorową papugą przeżywają mnóstwo ciekawych przygód. Zapraszamy do wspólnej zabawy.

Nauczyciel ma do wyboru przejście historii jednym ciągiem lub granie w poszczególne poziomy bez dodatkowych opowieści, a dodatkowo wybiera jeden z trzech poziomów gry:

a) łatwy-dedykowany dzieciom 3-4latkom, (historia wraz z grami trwa ok. 20-30minut)

b) średni-przeznaczona dla 5-6 latków (cała rozgrywka, w zależności od tempa gry dzieci, trwa około 45 minut)

c) trudny-dla dzieci w wieku 1-3 klasa szkoły podstawowej, (choć starsze dzieci też się przy niej świetnie bawią)

Każdą grę podsumowuje narracja-feedback dająca informację zwrotną czy dane zadanie zostało wykonane prawidłowo, czy nie. W zależności od poprawności wykonanego zadania może się zmienić bieg naszej historii.

Bajkę opowiadaną przez lektora dopełniają barwne, ręcznie rysowane animacje, a nawet zdjęcia i filmiki przyrodnicze!

Lista gier



Stroje pirackie

gra pakietu przygody stasia i zuzi

Pierwsza gra wprowadza nas w piracki klimat. Dzieci mogą puścić wodze fantazji i wybrać stroje dla swojej postaci.



Liczenie kokosów

2 gra pakietu pirackie przygody

Dalej, aby wyruszyć w morze, dzieci pomagają kapitanowi Siwobrodemu zapakować na statek odpowiednią liczbę kokosów.



Dziurawe beczki

3 gra pirackie przygody

Oczywiście na morzu potrzebna jest również słodka woda, dlatego następnym zadaniem młodych piratów, jest zapakować ją w beczkach na pokład.  Nie jest to jednak takie proste, ponieważ niektóre beczki mają dziury. Ochotnicy muszą je szybko zatkać i odpowiednio policzyć, aby włożyć je do ładowni.



Zbieranie bananów

4 gra pirackie przygody

W kolejnej grze trzeba policzyć i wnieść na statek banany ,które uwielbia pokładowa małpka. Należy jednak uważać, aby było ich dokładnie tyle ile pokazuje tabliczka, aby nie dopuścić do przeładownia statku.



Zbędny balast

5 gra pirackie przygody

Gdy będzie ich za dużo, dzieci będą musiały wykazać się logiką i wyrzucić z pokładu niepotrzebne rzeczy.



Sztorm

6 gra pirackie przygody

Gdy statek odbije już od brzegu, pogoda staje się burzowa i nasi dzielni podróżnicy będą musieli w kolejnej grze wykazać się nie lada szybkością aby nie wypaść za burtę.



Ryby na pokładzie

7 gra pirackie przygody

Sztorm pozostawi na statku duży bałagan, będą po nim skakać ryby, kolejnym zadaniem dzieci będzie je pozbierać.



Naprawa żagli

8 gra pirackie przygody

Na tym jednak nasze kłopoty się nie skończą,  wiatr pozrywał żagle. Dlatego dzielni majtkowie muszą je naprawić.



Poszukiwanie zwierząt

9 gra pirackie przygody

W kolejnej planszy dzieci będą musiały wykazać się skupieniem i wspaniałą znajomością zwierząt.



Życie zwierząt

10 gra pirackie przygody

W następnej grze należy wskazać gdzie poznane zwierzęta mieszkają.



Szalupa

11 gra pirackie przygody

Po długiej  podróży, w końcu na horyzoncie pojawi się upragniona wyspa skarbów. Następnym w kolejności zadaniem dla małych piratów będzie wsiąść do szalup i omijając przeszkody dopłynąć na wyspę skarbów.



Dżungla

12 gra pirackie przygody

Teraz jeszcze trzeba będzie przedrzeć się przez gęstą dżunglę, odcinając niebezpieczne liany.



Wieloryb

13 gra pirackie przygody

Po drodze spotkamy jeszcze wieloryba, który utknął na plaży. Razem będziemy musieli mu pomóc i wepchnąć go do wody wspólnymi siłami. Niestety to nie będzie jedyne uwięzione zwierzę na tej wyspie.



Tygrys

14 gra pirackie przygody

Spotkamy również tygrysa, złapanego w sidła kłusowników. W kolejnej grze wyciągniemy go z wielkiego dołu, a on zabierze nas do miejsca w którym będzie zakopany skarb.



Odkopywanie skarbu

15 gra pirackie przygody

To będzie ostatnia plansza-Okopywanie Skarbu, także wszystkie ręce do pracy i kopiemy :)