Na naszej stronie używamy plików cookie.
Niektóre z nich są niezbędne do funkcjonowania serwisu, ale o innych możesz decydować.
Najnowsze badania potwierdzają, że dzięki podniesieniu tętna i natlenieniu krwi poprzez ruch, mózg tworzy więcej połączeń neuronowych, dzięki czemu człowiek lepiej się koncentruje i jest w stanie efektywniej przyswajać wiedzę.
Stworzyliśmy nasz Magiczny Dywan, by wyciągnąć dzieci z ławek i oderwać od telefonów, zapewniając im jednocześnie kontakt z technologią. Integrujemy naukę z zabawą, a rewalidację przenosimy na zupełnie inny, nieznany dotąd poziom. Nastawiamy się na schorzenia, które dzięki regularnej i nowoczesnej rehabilitacji, można skutecznie niwelować. Chcemy, by technologia pomagała rozwijać człowieka na każdym etapie jego życia.
Dzięki wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości, użytkownicy wspólnie wykonują zadania interaktywne, które pojawiają się na prawdziwej podłodze, dywanie, stole, czy innej przestrzeni. Ciałem i umysłem są obecni w sali, a do rozgrywek mogą wykorzystywać realne przedmioty. Wirtualny świat, jaki znamy z ekranów telefonów i komputerów nie otwiera przed użytkownikami takich możliwości - są odizolowani od siebie nawzajem, interakcja między nimi jest ograniczona, a działania mają charakter statyczny - odbywają się za pomocą kliknięcia myszką lub dotknięcia ekranu palcem czy specjalnym rysikiem. Magiczny Dywan zapewnia użytkownikom ruch, angażuje i uczy współpracy - pozwala obcować z najnowocześniejszą technologią w realnym świecie.
Naszym celem jest prawidłowy rozwój każdego człowieka. Pokolenia wychowane w czasach wszechobecnych komputerów łakną nowinek technicznych i trudno je za to winić. Nie chcemy wprowadzać całkowitego wykluczenia cyfrowego, bo technologie będą towarzyszyć nam przez resztę życia. Wiemy natomiast, że w szczególności najmłodsi, powinni być wprowadzani w ten świat w sposób przemyślany, bezpieczny i kontrolowany.
Gry edukacyjne dostępne na Magiczny Dywan zostały przygotowane przez specjalistów w swoich dziedzinach oraz doświadczonych nauczycieli. Dzięki temu wspierają obowiązującą podstawę programową (dla 11 przedmiotów szkolnych), uczą kodowania, zachowań proekologicznych, edukują w zakresie żywienia czy nawet przygotowują do egzaminu na kartę rowerową! Co więcej, posłużą jako nowoczesny i kreatywny sposób powtórki materiału także dla nastolatków. Przeprowadzone przez prof. SWPS Krystynę Rymarczyk badania nie pozostawiają złudzeń – grupa 9-latków ćwicząca na Magicznym Dywanie poprawiła zdolność koncentracji, dłużej utrzymywała uwagę, umiała działać elastycznie (np. liczyć bądź wskazywać pojawiające się na ekranie elementy wspak) czy sprawniej hamowała niepożądane w danym teście reakcje. Dzieci były badane opracowanymi przez specjalistów testami powszechnie wykorzystywanymi do sprawdzania rozmaitych funkcji wykonawczych.
Pakiety rewalidacyjne zostały opracowane przez ośrodki specjalistyczne lub doświadczonych fizjoterapeutów, psychologów czy rehabilitantów. Aplikacje z tego obszaru wspierają funkcje wykonawcze, pozwalają na korektę chodu, rehabilitację ruchową, pracę z emocjami czy skuteczną walkę z dysleksją. Odpowiednio zaprojektowane gry zapewniają wsparcie osobom z autyzmem czy rozmaitymi trudnościami psycho-ruchowymi. Zróżnicowanie poziomów trudności w grach pozwala efektywnie zindywidualizować pracę - użytkownicy, którzy potrzebują więcej czasu na przyswojenie danego tematu mogą pracować nad nim w swoim tempie. Jednocześnie osoby hiperaktywne czy nudzące się na lekcjach dzieci, mają dostęp do dodatkowych wyzwań utrwalających omawiany materiał.
Efektywna praca z Magicznym Dywanem jest możliwa w czasie lekcji, ale także podczas przeprowadzenia dodatkowych zajęć doszkalających lub terapeutycznych. Dołączona do pakietów oprawa metodyczna w postaci kart pracy, scenariuszy zajęć czy historyjek obrazkowych wspomaga pracę z urządzeniem.